Hvid slavehandel - for åbent netværk



De seneste 2 år

Har jeg brugt meget tid på netværk

Altså erhvervsnetværk

Sådan nogle, hvor vi er en hel masse mennesker

Der mødes og laver business

Og hjælper hinanden til mere business

Og det er en god opfindelse

Når man er selvstændig

Og gerne vil udvide sit netværk

For i sidste ende at udvide sin forretning

Gennem de seneste 2 år

Har jeg mødt op til flere

VIRKSOMHEDSKONSULENTER
 Fra JOBCENTRE


I de hersens netværk

Både som gæst og som fast medlem

Hvad laver de der?


Tænker du sikkert

Har de ikke travlt med at få borgerne i arbejde

Jo, det har de da

Og det er derfor, de er der

De tilbyder nemlig GRATIS ARBEJDSKRAFT

Deres elevatortale lyder næsten ens

Uanset hvilken virksomhedskonsulent

Der leverer den


Noget a la:

”Mit navn er xxx xxx, og jeg kommer fra xxx Jobcenter. Jeg er her for at tilbyde jer kandidater inden for alt muligt. Hvis du har et projekt eller noget, du vil have prøvet af, kan jeg tilbyde dig en medarbejdere, og det er helt GRATIS – altså KVIT OG FRIT for dig. Du kan nemlig få en medarbejder ud i en virksomhedspraktik, og det koster dig SLET INGENTING. Du behøver ikke engang at ansætte kandidaten bagefter. Grib fat i mig bagefter, hvis det har din interesse.


Det har jeg hørt på i 2 år

I flere forskellige erhvervsnetværk

Undskyld, men er jeg den eneste, der synes

Det skurrer i ørerne


Hvad er forskellen på slaverne under borgerkrigen i USA

Og en virksomhedspraktik, der bliver prakket de små erhvervsdrivende på?

Slaverne fik kost og logi

Og arbejdede lange dage i markerne

De jobsøgende får dagpenge eller kontanthjælp

Og arbejder 37 timer om ugen

Og skal betale transporten til og fra arbejde

Så i virkeligheden koster det penge at få lov til at arbejde


Og når praktikken er ovre

Er den ledige

LIGE LEDIG


Som før praktikken


Min pointe er:

Hvorfor arbejde gratis

Når den ledige

Ved at optimere sit materiale og sin jobsøgning

Kan komme i betragtning til et betalende job

Men hvem hjælper den jobsøgende med det?

Det mest nærliggende:

Hvordan man lander jobbet


Som man kan tjene penge på

Hvis der rent faktisk var nogen

Der hjalp den ledige med jobsøgningen

Så ville jeg ikke se så mange dårlige ansøgninger

Som er blevet set af jobkonsulenter både i offentlig og privat regi

Før de lander på mit bord

Næh, så ville ALLE kunne få det der job HURTIGT

Vil du også have en plads i jobkøen

Så læs her hvilke muligheder, du har


/Anne Mette

P.S. Hvis du sidder og tænker: ”Det er dælen dulme godt nok mange penge Anne Mette.” Så kan jeg fortælle dig, at der er mulighed for at betale i rater


P.P.S Bliver du afskediget, og kan du selv bestemme, hvem du vil gå i outplacement hos så ring til mig på 22  90 50 71. Så hjælper jeg dig hurtigt videre

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress