HAR DU HUSKET ELEVATORTALEN?

Hvordan lyder den?

Lad mig gætte

Jeg tror den lyder noget a la:

”Mit navn er xxx xxx. Jeg er uddannet xxx xxx xxx og søger nu job som xxx xxx”

osv. Osv. Osv.

Hvis det er rigtigt

Så går du

Ligesom alle andre jobsøgende helt galt i byen

For dem, der skal ansætte dig

Eller dem der skal lægge et ord ind for dig

Hos dem der ansætter

Gider ikke høre om

Hvem du er, og hvad du har lavet, og hvilken uddannelse du har

De vil høre om, hvad du kan tilbyde

Og hvorfor de skal ansætte lige præcis DIG

Hvad kan du byde ind med og skabe af resultater

Frem for den anden kandidat, der har samme uddannelse

Og ca samme karriereforløb som dig

KORT SAGT

Du er sælger

Om du skal sælge et produkt eller dig selv

Same same

Sælgernes regel nr. 1

SÆT DIG IND I KUNDENS BEHOV

På samme måde

Skal du sætte dig ind i den virksomheds behov, du vil ansættes i

Ellers har du ikke en chance

Hvis du forventer at få job gennem netværk

Og derfor bruger din elevatortale i markedsføringen

Jeg har f.eks. sat mig ind i, hvad du har brug for som jobsøgende

Derfor lyder min elevatortale sådan her:

”jeg hedder Anne Mette Wennerwald, og jeg har et kursus der hedder Skriv dig til jobbet. Det er det eneste kursus, du som jobsøgende har brug for, hvis du vil minimere din ledighedsperiode. Jeg har en ph.d. i jobsøgning og en hitrate på 100 %, når jeg skriver en ansøgning. De værktøjer, jeg bruger, lærer jeg dig på kurset. Du kan læse mere og booke din plads på http://www.gladijob.dk/Kursus. Så skal jeg nok hjælpe dig hurtigt videre til dit drømmejob”

Vil du også lære, hvordan du bliver en bedre sælger af dig selv og kommer til den jobsamtale.

Så er det her, du kan læse mere og booke din plads: http://www.gladijob.dk/Kursus.  Det næste kursus er allerede på tirsdag den 13. juni kl. 17-20.


Jeg glæder mig til at se dig.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress