Kom dog ud af det dagpengesystem og TJEN PENGE



Jeg har lige talt med Nana


Nana er helt sikkert en virkelig sød pige

  • ·      Men desværre et offer af systemet


Jeg møder dem hver dag

OFRENE


Der er i god tro

En karrierecoach

Er det ikke sådan en der hjælper jobsøgende videre?

En der kender til arbejdsmarkedet

Og ved, hvordan man trænger igennem

Jo det skulle man tro

MEN HØR SÅ HER:


Nana har været ledig i 9 måneder

Og været hos karrierecoaches hos

  • ·      HK


  • ·      A2B


OG

  • ·      Fået feedback fra virksomheder


OG

  • ·      Fået at vide at hun har en mega god ansøgning


Og alligevel kunne jeg på få sekunder fortælle Nana noget, som ingen havde sagt før


Vores samtale udviklede sig cirka sådan her:

MIG: Du bliver nødt til at give eksempler på dine resultater. DET ER DEM, DU FÅR JOB PÅ!

NANA: Resultater???????? Hvad mener du? Jeg har ingen resultater!

MIG: Jo, Alle har resultater! Jeg har talt med mange (som i virkelig mange) jobsøgende, og de har alle resultater

NANA: Jamen jeg har ikke haft et arbejde, hvor jeg har skabt resultater!

MIG: Jo, det har du. Ellers havde du ikke været ansat!

NANA: Jeg ved ikke hvad du mener???????

MIG: Sæt dig ned og find ud af hvad du har skabt og skriv det i din ansøgning, så kommer du til samtale og får jobbet

NANA: Hvorfor er der ikke nogen, der har fortalt mig det noget før??????????

MIG: Ja, godt spørgsmål

Og så forlod jeg Nana lige så frustreret, som da vi startede samtalen

(Undskyld Nana)

Og undskyld at jeg lød sur og tvær

Det er selvfølgelig ikke dig, jeg er sur på

Du kan jo ikke gøre for, at systemet er sådan indrettet


Jeg bliver bare lige så frustreret som dig

Over

At der er så mange ”KARRIERECOACHES”

Der gør sig kloge

Og den eneste, der taber i det her spil:


Det er DIG og alle de andre NANA’er

Der er derude

Det er 2. Gang på 1 uge

1 UGE


at jeg har haft en samtale med en administrativ medarbejder

DER ER OPGIVET AF JOBCENTRET


Fordi

”Du har ikke en chance for at få et job
 DET ER SIMPELTHEN UMULIGT”


Ja, det har de faktisk sagt

(Tro det eller la’ vær’)

Jeg får lyst til at skrige

SÅ LUK DOG R . . . .

OG GØR DIT ARBEJDE

Altså får folk i JOB

Hvad fanden er det, du får din løn for??????????????


Er du også træt af skrankepaver og kontrollanter


Så se her, hvordan du kan få hjælp til at komme videre ved at gøre det rigtige!!!!!


/Anne Mette

P.S. Det er ikke Nana på billedet. Det er sørme mig, og det er mig du møder, når du kontakter mig på 22 90 50 71

P.P.S Jeg ved alt om, hvordan det er at være jobsøgende - jeg har nemlig selv været det 3 gange. Alle 3 gange kun 1 1/2 måned (og hvis du er interesseret i at vide det - så var det faktisk som GUESS WHAT administrativ medarbejder)

Kommentarer

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress