Kan du huske Carsten?


I onsdags kunne jeg fortælle om Carsten

Der på baggrund af forskellige omstændigheder

Var havnet i en situation, der var svær at komme ud af

Fik du ikke læst blogindlægget


Pludselig ser jeg på facebook

(af alle steder)

At Carsten har været ”tjekket ind” hos temp-team

Hurtigt får jeg fat i Carsten

Og det viser sig, at han har været til samtale på et vikariat

Som desværre gik til anden side

Men som jeg skrev til Carsten:

Det er første skridt

Næste gang skal det nok lykkes


Endvidere skrev jeg:

”Jeg håber, du nu har fået modet til at gøre opmærksom på dig selv hos vikarbureauerne, så det er dig, de husker”

Derefter gav jeg ham det råd at arbejde med sig selv

Mange år uden for arbejdsmarkedet sætter sig sine spor

Og det vil kunne mærkes til en samtale

Hvilket kan være afgørende for

Om virksomheden tør satse på dig

(en anden grund til at starte i vikariat, da det ikke er så stor en satsning for virksomheden, hvis det skulle vise sig ikke at fungere)

Derfor . . .

Drop offerrollen


Der er kun èn taber

Hvis du synes, at alle er imod dig

Så bliver det også sådan

Jeg er så glad langt ind i sjælen for

At Carsten er nået det skridt videre

Og jeg er glad for, at det var MIN rådgivning, der gjorde forskellen

(det håber jeg da i hvert fald)

Min vigtigste mission var nemlig at få Carsten registreret hos vikarbureauer

/Anne Mette

P.S. Til alle der har været ude af arbejdsmarkedet (for) lang tid – styrk dit selvværd og gør noget, der gør dig glad – vær god ved dig selv. Du har fortjent det, selv om du er inde i en svær periode – Det sker for os alle på et eller andet tidspunkt i vores liv. Det er måden, vi takler situationen på, der er afgørende


P.P.S I arbejdet med dig selv, kan jeg varmt anbefale bogen ”Helbred dit liv” af Louise L. Hay. Når man ser bort fra, at den er meget amerikansk, er det den selvhjælpsbog, jeg har læst, der har været nemmest at gå til og benytte i arbejdet med sig selv (den kan lånes på biblioteket)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress