Jeg har fået mere ud af at tale med dig i 20 minutter, end jeg har fået på et helt 6 ugers jobsøgningskursus


I fredags fik jeg en opringning

Jeg var blevet anbefalet

Af en tidligere kunde

(som jeg skrev èn ansøgning for, og hun gik hele vejen og fik jobbet)

Og nu ville hende her altså høre, hvad jeg kunne

Vi fik en lang snak, hvor jeg rådgav hende om hendes bedste muligheder

Hun ville gerne have mig til at skrive en ansøgning for sig

(men skulle lige finde 3.495 kr. til det)

Da vi nåede til afslutningen på samtalen

Sagde hun

Jeg bliver nødt til at sige til dig

(åh åh hvad kommer der nu, tænkte jeg)

jeg har lige være på et 6 ugers jobsøgningskursus

som jobcentret sendte mig på

fordi jeg har været ledig i næsten 1 år

Og så kom det:

”Jeg har fået mere ud af de 20 minutter, jeg har talt med dig, end jeg har fået på hele det kursus”

Behøver jeg sige, at jeg blev stolt

Men også bedrøvet

Bedrøvet over

Hvor mange jobsøgende

Der bliver snydt

Og hvor mange penge, der bliver brugt på

At snyde de jobsøgende

Nå, men det er en helt anden diskussion

Havde hun været på MIT jobsøgningskursus, ville hun have haft et job, inden de 6 uger var gået!


Til sidst nævnte jeg kurset ”Skriv dig til jobbet”, som jeg afholder på fredag

Jeg havde ikke nævnt det før

Da hun helst ville have mig til at skrive en ansøgning

Så kom det, der overraskede mig aller mest

”Jeg melder mig til kurset”

Sagde hun

Om ikke andet så for at møde dig og se dig i aktion

Du er virkelig dygtig

Og så koster det KUN 350 kr. (og ikke 3.495)

Vil du også se giraffen?

Og møde kvinden bag ovenstående citat?

Så læs om kurset og book din plads lige her


Vi ses

/Anne Mette

P.S. Hvis du bare vil hurtigere videre og ikke KUN se giraffen, så er det her, du kan gøre det


P:P.S. På kurset kan jeg også rådgive DIG om DINE muligheder

P.P.P.S Det er giraffen på billedet her over


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress