Derfor får du stress af at gå ledig!



Jeg kunne ikke lade være …

At kommentere på et opslag på LinkedIn

En forsker havde PLUDSELIG

Fundet ud af

At der er noget, der hedder ledighedstress (understress)

Og det er et overset problem

Dertil måtte jeg bare konstatere

AT DET IKKE ER ET OVERSET PROBLEM HOS MIG

Langtfra




Jeg møder dem hver dag

Der skal nemlig ikke særligt meget til

Nogle gang mindre en èn måneds ledighed (afhængigt af personens sind og styrke – og naturligvis hvor meget af ens identitet der lå i jobbet)

For det som mange mennesker ikke ved

Er hvad der sker i en person

Der bliver afskediget

Det er et KNÆK

Er jeg nu ikke god nok mere

Det man ”plejede” at stå op til

Hvor man gør en forskel sammen med gode kolleger

ER VÆK

For ikke at tale om når man så kommer ind i ”systemet”

Don’t even go there

Den snak tager vi en anden gang

Men hvor jeg er uenig med forskerne, er

At de skriver, at når man er stresset, hjælper det ikke at få et nyt job, for stressen følger jo med

Til det vil jeg bare sige både og

De har ret i, at det selvfølgelig er hårdt og kræver en tilvænningsperiode at komme tilbage i fuldt gear igen

Med andre ord

Det kræver en indsats, som jeg dog tror de fleste vil kunne stable på benene, hvis de får chancen for at komme i gang igen

Der hvor jeg er uenig med forskeren er, at det jo netop er dilemmaet ”manglende job”, der er grunden til de lediges stress

Havde de ikke mistet deres job, var de slet ikke gået ned med stress

(i hvert fald ikke ledighedsstress)

Så den eneste løsning på stressproblematikken er jo at få et job

Når de ledige kommer til mig, mærker jeg dog hurtigt at gejsten, troen og håbet vender tilbage, når der skabes resultater med jobsøgningen

Jeg har set det igen og igen

De er helt nede i kulkælderen

Og pludselig kommer resultaterne ved at gøre det rigtige på det rigtige tidspunkt

Inden længe er de klar til at gå ud og gribe jobbet

Som bare har ventet på, at de blev klar

Vil du også blive klar og se resultaterne af dine anstrengelser?

Så kom med på rejsen ”Skriv dig til jobbet”. Næste tur er den 18. august i Valby. Du kan læse mere og booke din plads lige her

Ditte skrev bl.a. det her sidste gang:

”Anne Mette er super god i sin undervisning. Der er rigtig mange ”aha-oplevelser”. Jeg manglede konkrete værktøjer til at matche mig selv med jobopslag, og det har jeg i høj grad fået. Det hun siger, giver rigtig god mening for mig i min videre jobsøgning.”

Langt om længe har jeg fået en måde at tilmelde sig nyhedsbrevet på. Gå til facebook siden og tryk på ”Tilmeld nyhedsbrev” knap. 

Ses vi?



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress