Jeg sætter pris på kvalitet frem for kvantitet



En af de gange jeg har været ude og undervise

Var der en deltager

Hun var meget stolt

Hun skrev nemlig 14 ansøgninger om ugen

De andre deltagere var meget imponerede

De syntes, hun var flittig

Da jeg hørte det, spurgte jeg hende

”Hvor mange af de ansøgninger kommer du til samtale på?”

Så kiggede hun på mig

Med det der opgivende udtryk i øjnene, som jeg kender alt for godt

Efter mange år i branchen

(Jeg har vist også haft det selv et par gange, før jeg knækkede koden)

så kom svaret, som jeg næsten ikke kunne høre

ja faktisk kiggede hun ned i bordet, da hun sagde det

”ingen”

Kravene i lovgivningen har været, at jobsøgende skal sende 2 ansøgninger om ugen

Der er ikke noget lovmæssigt krav mere, men

2 ansøgninger om ugen er faktisk et rigtigt godt antal

Hvis du skriver 2 ansøgninger om ugen

Og dine ansøgninger er lige i øjet til den enkelte stilling

Så tør jeg vædde på

ja, jeg tør faktisk lægge hovedet på blokken på

At så kan du få et arbejde på 6 uger

Så det jeg i virkeligheden siger, er

At jeg så hellere, at du skrev 2 VIRKELIG gode ansøgninger om ugen

End 14 dårlige

Det vil også gøre det meget nemmere for virksomhederne

Så skal de ikke sidde og sortere i 500 dårlige ansøgninger

Men kan nøjes med 40, som VIRKELIG passer til både stillingen og virksomheden


Lige præcis hvordan du skriver den ansøgning, der fører til jobbet, kan du lære ved at melde dig til kurset ”Skriv dig til jobbet”. Det gør du lige her

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Sådan bryder du ud og kommer til at lave noget HELT andet!

Er arbejdsglæde en by i Rusland, og lægger kollegerne sig på stribe med stress